Saladman! - Reisverslag uit Hastings, Nieuw Zeeland van Jules Mennen - WaarBenJij.nu Saladman! - Reisverslag uit Hastings, Nieuw Zeeland van Jules Mennen - WaarBenJij.nu

Saladman!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jules

07 April 2010 | Nieuw Zeeland, Hastings

aaah druk druk druk. waarom zeg ik het dan 3 keer??
Inmiddels bijna 6 maanden in mijn overzeese avontuur heb ik een betaalde baan gevonden! say wut?

Na de 'east coast' was er nog een week met ons slakkenhuisje over waarin we nog meer ontzettend vette dingen hebben gezien. In 3,5 week hebben we het voor elkaar gekregen het halve Noordereiland door te rijden en wat was het waard.. We zijn op plekken geweest waar we zonder auto nooit zouden zijn gekomen en de ervaring van het hebben van een auto met z'n tweeen heeft zeker mijn reis verijkt. Maar na onder meer 'lake Taupo', 'Tongariro crossing (awsooome!)' en 'rivendell' was ons avontuur helaas ten einde. Maar niet voor lang!

Inmiddels drie weken verder ben ik weer hard aan het werk want elke dag voor je onderdak/eten/drank/endulgences betalen is duur(en dan deden we het nog op een tight budget), en ik ben makkelijk freaked out door weinig geld hebben. Maar no biggie, ik heb weer wat om de dag mee te vullen namely you're reading the blog of 'saladman!' 6 dagen per week maak ik voor mijn onderdak/voedsel en een zakcent de 'mesclun mix', de 'primo mix' en de 'standard mix'. Geheel organic en vers van het land pluk ik elke dag 50 kilo aan mustard streaks, radiccio, frysiander, chard en andere groene lekkernijen!!
Hoewel het behoorlijk overbevolkt is (12 WWOOF-ers in een keuken van +-30 m2) en ik nu al voor 6 weken in een tent slaap heb ik het erg naar mijn zin. Het gaat niet alleen om een snel geld verdienen maar als je wil kun je hier ook nog eens wat leren (say wut again?). Je ontmoet ontzettend veel mensen en het eten is vers van het land dus de komende maanden zit ik hier wel goed:D. (hoewel 50kg salade vrij veel is..)

Na een kort avontuur op het zuidereiland heeft Kaley zich ook weer naast me gezeteld voor nog de komende week voor dat ze weer naar huis gaat, met een blik op de toekomst genieten we nog een week.
Dus 28 februari wordt iig eind mei en wie weet wat er daarna gebeurt (het zuidereiland lonkt) voorlopig genoeg tijd om ook na te denken over wat er na nieuw-zeeland gaat gebeuren hoewel er al vage contouren zichtbaar zijn.

Voor eveentuele epicuarean dreams ga naar http://www.epicureansupplies.co.nz/ en voor meer info ga naar www.facebook.com -> jules.mennen@Hotmail.com.

telefoontje met de familie deed goed, 'absence makes the heart grow fonder;)' greets!!! Jules

  • 07 April 2010 - 10:54

    Yvonne:

    lekker samenhangend moppedop ;) laten we maar dat dat betekend dat je het naar je zin hebt. Veel plezier nog!

  • 07 April 2010 - 10:58

    Annie, Wim, Thijs Ma:

    Hoi Jules,
    Heb toevallig gisteren je pa en ma aan de telefoon gehad en was helemaal bijgekletst over jou en nu lees ik het verhaal met jou woorden en ik moet zeggen, tis erg leuk om te lezen dat je het zo fijn hebt, geniet nog van je avontuur en de groetjes vanuit een eindelijk eerste zonnig dagje in Nederland

  • 07 April 2010 - 13:33

    Paula Van Eijk:

    Hi Jules,
    Geweldig allemaal.
    Zie je voorlopig nog niet terugkomen ....
    Geniet ervan en groetjes,
    Paula - je studiekeuzecoach :-))

  • 07 April 2010 - 17:12

    Rini:

    Hee Jules,
    wat een gezonde leefstijl hou jij er op na met al die salades.
    Leuk dat je het zo naar je zin hebt maar het is dan ook en geweldig kicken land!

    Groeten uit Vlierden,
    Rini

  • 30 April 2010 - 18:05

    Edo:

    Je weet wel dat ik alles lees! Alleen post hier erg weinig omdat we al mailen enzo!

    Toen ik laatst voor het eerst in een hélé lange tijd pannekoeken aan het maken was moest ik aan je denken. Wel freaky dat ik pannekoeken mentaal gelijk link met jou haha!

  • 02 Mei 2010 - 05:57

    Cynthia:

    Ik lees dat je erg geniet.Missen je wel.Gefeliciteerd met je verjaardag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Hastings

Flight of the conchords

Recente Reisverslagen:

26 September 2010

Macadamia nut or sheep dung?

20 Augustus 2010

Roxanne

07 Juli 2010

Natuurschoon

01 Juni 2010

vlinders

09 Mei 2010

Ready for the south Island
Jules

Sweet as brotha!

Actief sinds 06 Okt. 2009
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 11318

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2009 - 09 Oktober 2010

Flight of the conchords

Landen bezocht: