Beeeeeeeeeeh - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jules Mennen - WaarBenJij.nu Beeeeeeeeeeh - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jules Mennen - WaarBenJij.nu

Beeeeeeeeeeh

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jules

14 November 2009 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hello again!

Ik begin even met een minpunt.. wat heb ik een scheisse hekel gekregen aan Duitsers! Ze zijn met te veel! ik heb echt niks aan mijn engels.. het was beter als ik een duitse cursus had gedaan voor dat ik naar Nieuw-Zeeland kwam.. ik versta er echt geen drol van.. beeeeeh!

anyway..
nieuwe avonturen:D.. Na Hunua regional park in de eerste week wat echt heel tof was kwam er helaas een week waarin het werk iets minder leuk was. Wat zand verplaatst een deur onlakt en veel boompjes planten en plant releasing:) what's that? onkruidwieden.. maar ondanks dat was het toch wel heel relaxed.. na een dag werken is het lekker om een boek te lezen, wat gitaar te spelen en lekker te eten.
In het weekend heb ik tijd om alle highlights van Auckland te zien.. niet alleen 's nachts maar ook overdag zie ik het nodige.. ik ben naar de skytower geweest, 12de hoogste gebouw van de wereld, waar je heel vette foto's van bovenaf kan maken, ik heb de skyjump of skywalk voorlopig nog even naast me neer gelegd maar wie weet..

Deze week zijn we naar Tawahanui geweest, ten noorden van Auckland. Dit was echt super gaaf. De natuur is zo mooi en echt overal waar je kijkt heb je uitzichten die je normaal gesproken alleen in travelguides ziet.
Maar een van de hoogtepunten van deze week waren toch wel de schapen. Het moest er toch maar van komen aangezien er in Nieuw-Zeeland 4 miljoen mensen wonen en ze 40 miljoen schapen hebben.
Het was een beetje schapen hoeden 21st century, met z'n quad en z'n elektronische hulpmiddeltjes maar dat maakte het eigenlijk alleen maar toffer. Ik moest helpen de +- 400 schapen van de ene weide naar de andere te helpen, dat ging met de hulp van echte schaaphoedhonden die soms nogal gretig naar de benen van de schapen beten. Verder hebben we de lammeren van de schapen gescheiden en vervolgens de lammeren met een vieze kont van de lameren zonder dingleberries. Het werk hield eigenlijk alleen in dat we de schapen naar de goede plek moesten lootsen/gooien, maar het was echt heel leuk om mee te maken.
Ik heb zelfs, niet vrijwillig overigens, meegeholpen met het doden van een lammetje:( Het beest het een gebroken poot en de boer vroeg of ik hem wilde vangen, toen ik hem het schaap in de handen gaf pakte hij opeens een enorm mes en sneed tot mijn verbazing zonder enige mededeling de keel van het lam door.. was toch ook wel weer een beejte cool om te zien..

Voor de rest hebben we afgelopen week wat distels omgehakt, nog meer door de bosjes gekropen:D, en hebben we van de prachtige natuur genoten. We zijn zelfs nog op kiwi jacht geweest (de vogel).. het bleek echter dat je vrijwel nooit een kiwi in het wild ziet.. we hebben dus een uur op verschillende plaatsen in het donker gestaan luisterend naar de kiwi's.. ik heb er 1 gehoord.. wat wel speciaal was is dat de groepsleider een kiwi voor hem het pad over zag rennen.. helaas was de rest van de groep te laat.

Afgelopen vrijdag uit geweest en vandaag naar Auckland Museum wat echt gigantisch is. Het legt zo'n beetje beslag op de hele geschiedenis van Nieuw-Zeeland.. van Dinosaurussen tot de oorlog in Aghanistan.

Morgen ga ik waarschijnlijk naar Auckland Zoo.. als het goed is hebben ze daar ook Kiwi's dus ik hoop dat ik daar mijn foto ga maken waardoor ik met een goed gevoel terug naar Nederland kan komen:)

bye!

  • 14 November 2009 - 16:28

    Vincenzo:

    You are Destroyer of Sheep!! Als je terugkomt kan je misschien ook die super irritant tele2 sheep vangen! Wil ik hem wel afmaken... Maar genoeg stomme dingen, Eagles bovenaan! En nog veel plezier daar... Later pater

  • 15 November 2009 - 20:37

    Paula Van Eijk:

    Jules,
    wat een fantastische verhalen!! Schapenhoeder. Wie weet welke carriere er voor jou in het verschiet ligt. Maakt je studiekeuze wel makkelijker :-).
    Ik blijf je volgen!!
    Groet,

    Paula van Eijk

  • 15 November 2009 - 22:28

    Edo:

    Mooi ook dat je uitlegt over dat het Kiwi's van de vogelsoort zijn en niet Kiwi's inwoners-van-Nieuw-Zeeland. To avoid the confusion haha! Geniet!

  • 16 November 2009 - 13:07

    Lieke:

    Hoi Jules,
    ik ben op mijn werk en ga zo dadelijk je blog voor de omaatjes printen.
    Ze vinden het prachtig om jouw avonturen te lezen.( je parentjes ook hoor!!!!)
    Ik vind je verhaal over datlammetje wel shocking hoor. heeft er iemand ook een foto van gemaakt?
    Zou je de volgende keer een foto van jezelf willen plaatsen ? Ik ben benieuwd hoe bruin je inmiddels bent.
    Succes met de aanschaf van je gitaar.
    Big hug Lieke

  • 23 November 2009 - 22:22

    Mariska Johannes:

    hoi jules,

    leuk verhaal en leuk om de foto's te zien, ik herken wel dingen die ik daar ook heb gezien.
    mocht je geen foto van een kiwi hebben heb ik er thuis nog een, ik heb 'm toen in een dierentuin gemaakt,erg donker, want het zijn nachtdieren.
    veel plezier en lief zijn voor de schaapjes!!!!
    groetjes mariska

  • 06 Januari 2010 - 12:55

    Delano:

    too long did not read.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Flight of the conchords

Recente Reisverslagen:

26 September 2010

Macadamia nut or sheep dung?

20 Augustus 2010

Roxanne

07 Juli 2010

Natuurschoon

01 Juni 2010

vlinders

09 Mei 2010

Ready for the south Island
Jules

Sweet as brotha!

Actief sinds 06 Okt. 2009
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 11315

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2009 - 09 Oktober 2010

Flight of the conchords

Landen bezocht: